Wat er kan misgaan als je niet op de details let

En 9 andere lessen die internetondernemer Valentine van der Lande leerde in 10 jaar ondernemerschap

Valentine van der Lande (1978) startte op haar dertigste de revolutionaire schrijverswebsite TenPages.com, waarmee ze het NOS-journaal en zo’n beetje elke krant in Nederland haalde. De website bood onbekende schrijvers een platform waar zij een gedeelte van hun manuscript konden publiceren. Het publiek kon daarin vervolgens aandelen kopen en bij voldoende steun gaf een van de vijftig partneruitgeverijen het boek uit. TenPages.com publiceerde op die manier meer dan tachtig boeken waarin bijna 25.000 Nederlanders investeerden.

Toch liep het, ondanks een berg publiciteit en ondernemersprijzen, anders dan gehoopt. Van der Lande besloot begin 2014 hoogzwanger het eigen faillissement aan te vragen, nadat een nieuwe financieringsronde op het laatste moment niet doorging.

De afgelopen tweeënhalf jaar werkte Van der Lande vervolgens als innovatie- en startupadviseur in het boekenvak. Tegelijkertijd werkte zij achter de schermen aan haar nieuwe onderneming Oot, een online foodbedrijf dat abonnementen biedt op gezonde krokante muesli.

Van der Lande deelt op ontwapenende wijze wat zij leerde als ondernemer, in tien jaar van hoge pieken en diepe dalen.

Woensdag 17 mei 2017

15.00 uur – 16.30 uur, inloop vanaf 14.30 uur

€ 25,-

Sint-Joriskerk, Hof 1, Amersfoort

Tickets: http://www.altijdblijvenleren.nl/event/valentine-lande-10-jaar-ondernemerschap/

Over Altijd Blijven Leren

Informatieve website voor nieuwsgierige mensen, met een fysieke programmering van lezingen en trainingen in Amersfoort.